neděle 17. května 2015

Zázračné Chia semínka

Hezké odpoledne milé čtenářky! 

Dneska vás chci seznámit s takzvanou super potravinou. Chia semínka jsou drobná semínka ze šalvěje hispánské. Pochází ze Střední Ameriky. Přezdívá se jí také jako "potravina běžců". Dokáže totiž poskytnou energii a výdrž pro extrémní fyzické výkony. Teď když jsem se dala na to hubnutí do plavek a sportování se mi to docela hodí. :D
Semínka Chia vynikají svým hydrofilním charakterem. Dokážou na sebe vázat vodu až do desetinásobku svého objemu, čímž vytvoří hustý gel. Energie přijímána potravou se uvolňuje postupně a tělo ji mnohem líp využije. Doporučují se při cukrovce a redukčních dietách.


A proč Chia?

Jedním z hlavních důvodů proč jsem se dala na tyto zázračné semínka je to, že obsahují vysoký obsah bílkovin a vlákniny. To je pro redukci váhy jedna z nejdůležitějších věcí. Také obsahuje nenasycené mastné kyseliny omega 3. Omega 3 mastné kyseliny mají důležitou roli pro naše zdraví :)
  • jsou silnými antioxidanty
  • mají protirevmatický a protizánětlivý účinek
  • zlepšují koncentraci a paměť
  • mají úžasný vliv na srdce a cévy, buněčné stěny, nervy i imunitu
Obsahují také vápník, železo, mangan, fosfor, zinek a vitamíny skupiny B, A, C a E.

Tak a teď moje zkušenost:) 
Chia semínka jsem si strašně oblíbila. Doma se mi smějí, že to vypadá strašně (nechci říkat jak :D). Já jsem si to jednoduše převedla na kiwi. Připomíná mi to ty zrníčka. A je to fakt mňamka :)
Vypiji asi tak dvě skleničky denně. Jednou dopoledne místo svačiny a tu druhou tak kolem 4-5. Strašně dobře zasytí a já nemám potřebu zase něco ujídat :D

Ještě se s vámi podělím o recept. :) Postupně budu přidávat i další recepty z Chia semínek :)

Energetický chia nápoj 



Nejlépe večer si nachystejte nádobu do ní nalejte přibližně 150 ml vody a přisypte dvě vrchovaté polévkové lžíce Chia semínek. Dejte do lednice a nechejte odpočívat přes noc. 

Ráno slejte semínka do skleničky a zbytek dolijte jakýmkoli džusem. Já mám ráda nejraději s pomerančovým, ale chutná mi i s jablečným a multivitamínem. :) 

Máte zkušenosti s těmito semínky? Chutnají vám a máte nějaké fajn recepty? Budu ráda, když se s nimi podělíte :) 


Přeju krásné odpoledne :) 


Žádné komentáře: